Katalog zboží a internetový obchod Prodejny a kontakty Velkoobchod



Cedr Group, s.r.o.

Popis společnosti

Společnost Cedr Group, s.r.o. byla založena v roce 1995. Od roku 1998 se zabývá velkoobchodní činností s výhradním zastoupením společností:
  • HOFF Interieur
  • NICI
  • PROMO
Firma HOFF Interieur nabízí nepřeberné množství bytových doplňků, dárků, skla, keramiky, proutěného zboží a mnoho dalšího. Firma NICI nabízí velmi líbivé a kvalitní plyšové hračky, školní potřeby a praktické věci pro děti a mládež. Společnost Cedr Group nabízí přes 4 500 výrobků těchto společností z 26 zemí světa.

Výchozí stav

Ve společnosti pracují čtyři obchodní zástupci. Distribuce výrobků společnosti Cedr Group probíhá metodou ROE (Remote Order Entry) – sběr objednávek. Obchodní zástupci objížděli své zákazníky a vytvářeli nové objednávky, které posléze předávali do centrály, kde proběhlo jejich další zpracování v informačním systému HELIOS IQ, a teprve a poté probíhala expedice zboží k zákazníkům. Obchodní zástupci při své práci nepoužívali žádnou výpočetní techniku, pracovali metodou „papíru a tužky“. Toto řešení nebylo ideální, a proto bylo rozhodnuto o pořízení skutečně mobilního řešení.

Cíle řešení

Cílem řešení bylo maximální usnadnění a zefektivnění práce obchodních zástupců. Od nasazení kapesních počítačů se dále očekávalo:
  • zlepšení a zrychlení komunikace mezi obchodním zástupcem a centrálou
  • zvyšování portfolia výrobků u jednotlivých zákazníků
  • více informací o práci obchodního zástupce a o zákaznících
  • rychlejší přísun informací
  • úspora času a snížení chybovosti při přepisování dat

Popis technického řešení

Ve společnosti Cedr Group je počítačová síť tvořena jedním serverem a sedmi stanicemi s operačním systémem Windows 2000. Server slouží i jako stanice. V síti je provozován ekonomický systém Helios IQ společnosti LCS International a další běžné kancelářské aplikace. Připojení k Internetu je zajištěno pomocí linky EuroISDN. Vybavení obchodních zástupců:
  • kapesní počítač COMPAQ iPAQ (3x iPAQ 3760, 1x iPAQ 3630) s operačním systémem Windows Pocket PC 2002, plná česká lokalizace
  • CF jacket
  • CF čtečka čárového kódu ISC Socket Scan
  • aplikace Sunnysoft Mobile Agent
  • autonabíječka
  • pouzdro na kapesní počítač
  • mobilní telefon s infračerveným portem (využívaný pro přenos dat i hlasové služby)
Na serveru v centrále společnosti dále běží aplikace Sunnysoft mServer, která umožňuje komunikaci s jednotlivými obchodními zástupci a která replikuje data přímo do systému Helios IQ a zpět do kapesních počítačů. Přenos dat probíhá pomocí mobilních telefonů (zpravidla 1x denně) a je obousměrný. Z centrály se přenášejí data o zákaznících, seznamy produktů, ceníky, pohledávky, plány cest apod., z terénu se přenášejí nasbírané objednávky, inventury, změny v adresách a další potřebné údaje.

Cílový stav

V současné době obchodní cestující navštěvuje své klienty a je vybaven výše uvedenou sestavou. Na návštěvě u klienta nejprve provede „inventuru“ zboží společnosti CEDR Group na prodejně. Tyto položky se u každého klienta kumulují a postupně vzniká „portfolio odebíraných výrobků“. Toto portfolio se stává základem pro novou objednávku a umožňuje obchodnímu zástupci vidět, jaké výrobky si klient v minulosti objednal, a tím pádem nabízet a prodávat více výrobků. Dále má obchodní zástupce k dispozici stav poslední inventury u klienta, tzn. vidí, kolik a jaké výrobky se prodaly od poslední návštěvy. Na základě těchto informací vystaví v aplikaci mAgent novou objednávku a ukončí návštěvu. Po ukončení všech návštěv připojí mobilní telefon (pomocí infračerveného portu), přenese data přímo do informačního systému Helios IQ a zároveň se mu do jeho kapesního počítače nahrají aktuální data z centrály. Tento přenos dat může provést kdykoliv během dne, podle potřeby společnosti.

Přínosy řešení

Výsledkem implementace řešení společnosti Sunnysoft, s.r.o. Sunnysoft mAgent je:
  • zvýšení efektivity celého obchodního procesu a konkurenceschopnosti
  • spokojenější zákazníci
  • snížení chybovosti v datech
  • urychlení zpracování požadavků zákazníků a zrychlení celého logistického řetězce
  • více informací o zákaznících a konkurenci z terénu
  • informace o portfoliu zákazníka pomocí inventury na prodejně
  • rychlejší informace
  • řešení pohledávek

Harmonogram implementace

Harmonogram implementace
Červen 2001 úvodní jednání, úvodní studie
Červenec 2001 rozhodnutí, podepsání smlouvy o dílo
Srpen – říjen 2001 vývoj na zakázku a úpravy
vývoj interface mezi systémem Helios IQ a Cedr Agent
Listopad – prosinec 2001 testovací provoz, opravy, další úpravy na přání zákazníka
Leden 2002 školení obchodních zástupců
Březen 2002 ukončení projektu, předání díla, ostrý provoz

Shrnutí

Ve firmě Cedr Group se podařilo úspěšně implementovat další variantu řešení společnosti Sunnysoft, s.r.o.. Aplikace Cedr Agent pracuje se čtečkou čárového kódu a umožňuje dělat inventuru na prodejně a na základě výsledků této inventury navrhovat novou objednávku.
Systém je nyní úspěšně používán v praxi, přechod obchodních zástupců na nový styl práce byl bez problémů a celková spolupráce mezi dodavatelem a zákazníkem vedla k oboustranné spokojenosti.

Pokud Vás naše produkty zaujaly, vyplňte prosím následující formulář a my se Vám ozveme zpět.
Jméno (*)
E-mail (*)
Telefon
Opište kód (*)
Vzkaz
Položky označené (*) jsou povinné.

© 1997 - 2017, Sunnysoft s.r.o., Všechna práva vyhrazena