Katalog zboží a internetový obchod Prodejny a kontakty Velkoobchod



Jídelní a lůžkové vozy, a.s.

Popis společnosti

Hlavní podnikatelskou aktivitou společnosti JLV, a.s. je zajišťování služeb v jídelních, lůžkových a lehátkových vozech pro železniční společnosti a významné cestovní kanceláře. Další aktivity firma směřuje především do oblasti revitalizace železničních stanic, a to především prostřednictvím své dceřinné společnosti JP Servis, a.s.
Společnost v datech:
  • 1959 - založení JLaV v rámci ČSD
  • 1992 - společnost privatizována, vzniká samostatný právní subjekt, akciová společnost JLV
  • 1995 - založení dceřinné společnosti JP Servis
  • 1996 - JLV se stává členem IRCG (International Rail Catering Group)
  • 1998 - založení dceřinné společnosti CZ servis, počátek výroby balených baget DUNDEE
  • 1999 - JLV se stává přidruženým členem Mezinárodní železniční unie UIC
  • 2001 - JLV se stává předsedající společností IRCG
    JLV získává ocenění MIC (Most Inovative Caterer)
    JLV získává certifikát ISO 9001:2000

Výchozí stav

Ve společnosti bylo používáno cca 20 terminálů Latchbacher a SW vyvinutý „na míru“ soukromou společností. Důvodem pro vypsání výběrového řízení bylo:
  • nepostačující paměť HW
  • morální zastarání HW
  • vysoké provozní náklady – údržba HW i SW
  • nespokojenost se službami dodavatelů HW i SW – dodací lhůty, spolehlivost…
  • nepostačující funkčnost SW

Cíle řešení

Cílem řešení bylo nahrazení zastaralého HW a při té příležitosti i nasazení nového SW, který zefektivní obsluhu v jídelních vozech a zvýší komfort z hlediska zákazníků. Od nasazení mobilního řešení se dále očekávalo:
  • kompaktní terminál s vestavěnou tiskárnou a čtečkou platebních karet
  • přechod na platformu Windows CE/Windows Pocket PC
  • komfort zákazníků – platby platební kartou, kombinací měn apod.
  • zefektivnění obsluhy zákazníků
  • kontrolní funkce
  • snížení chybovosti v pořízených datech

Popis SW řešení

Ve společnosti JLV, a.s. je nasazen systém Sunnysoft mCATERING a komunikační SW Sunnysoft DataSynchronizer.

Sunnysoft mCATERING

Mobilní řešení Sunnysoft mCATERING je určeno pro mobilní i statické restaurační provozy. Slouží k usnadnění a zrychlení práce číšníků při vyřizování objednávek hostů. Systém pokrývá:
  • pochůzkový prodej - obsluha zákazníků ve vlacích, letadlech, popř. autobusech, lodích apod.
  • obsluha baru - prodej zboží zákazníkům přímo u baru, možnost otevírání účtů i rychlé platby
  • obsluha restaurace - vedení účtů k několika stolům najednou, částečné platby, přiobjednávání zboží, storna, reklamace zboží, přesuny zboží na jiný stůl apod.
V běžných restauracích je možné pracovat on line (bezdrátové sítě), v mobilních restauracích (vlaky, letadla atd.) i off line. V závislosti na požadavcích a použitém HW může obsluha (číšník) tisknout doklady, přijímat platební (magnetické čipové) karty, popř. provést inventuru příručního skladu. Platby lze provádět v různých měnách i kombinací měn. Systém umožňuje nadřízeným provádět namátkové kontroly jednotlivých přístrojů – kontrolovat stav skladu, tržby, prodeje apod.

Sunnysoft DataSynchronizer

Pro přenosy dat nebylo možné využít standardně dodávaný MS ActiveSync (více viz Vyřešené problémy), takže jsme použili vlastní SW pro synchronizaci dat mezi Sunnysoft mCATERING a systémem FOOD500. Sunnysoft DataSynchronizer optimalizuje a zrychluje komunikaci mezi terminály a PC, umožňuje operátorům zadávat dodatečné údaje během přenosu dat a zabezpečuje 100% spolehlivost datových přenosů.

Popis technického řešení

Společnost používá skladový systém FOOD 500. Na centrále společnosti je vyčleněno pracoviště (PC běžné konfigurace), kde probíhají obousměrné přenosy dat mezi systémem FOOD 500 a systémem Sunnysoft mCATERING.

Posádka vlaku
  • Casio logoterminály FUJITSU TeamPad 500 (vestavěná tiskárna a čtečka magnetických karet),
    nově i CASIO IT-3000 (vestavěná tiskárna a čtečka magnetických karet)
  • paměťová karta CF 64MB (zálohování dat)
  • nainstalovaný systém Sunnysoft mCATERING
Centrála
  • PC se skladovým systémem FOOD 500
  • komunikační software Sunnysoft DataSynchronizer
  • synchronizační stanice (kolébka) pro přenosy dat mezi terminálem a stolním PC
Pracovníci na centrále společnosti připraví vždy večer terminály pro posádky jednotlivých vlaků. Ty pak celý den pracují a po návratu do Prahy odevzdávají terminály zpět na centrálu, kde proběhne obousměrný přenos dat. Celkem je používáno 31 terminálů, vždy 1 - 2 v jednom vlaku.

Technologie

Oba systémy používají tabulky typu DBASE5. Klientská část je naprogramovaná v C++, serverová část v C# a využívá technologie .NET. Pro přístup k databázovým tabulkám se používá MS JET 4.0. Pro konfiguraci systému se používá XML technologie, pomocí níž lze nastavit vše na míru zákazníkovi (porty, komunikace, cesty, proměnné texty na doklady, hesla atd.). Celý systém Sunnysoft mCATERING je otevřen pro spolupráci s jakýmkoliv jiným skladovým nebo účetním systémem.

Harmonogram implementace

Harmonogram implementace
červenec - srpen 2002 úvodní studie, detailní analýza, smlouva o dílo
srpen – říjen 2002 vývoj aplikace, testování
listopad 2002 pilotní provoz prvních uživatelů
prosinec 2002 živý provoz, ukončení projektu

Vyřešené problémy

Pro přenosy dat mezi systémy nebylo možné využít standardní SW MS ActiveSync. Spojení se stolním PC se navazovalo velmi obtížně, objevovaly se chyby v komunikaci. Celý postup se musel několikrát opakovat, což bylo neúnosné pro obsluhu. Tento problém byl vyřešen nasazením programu Sunnysoft DataSynchronizer.

Dalším problémem bylo kolísající a nestandardní napětí v jídelních vozech (24 V). Proto nebylo možné využít standardní nabíječky nabízené společností Fujitsu. Tento problém byl vyřešen vyrobením nabíječek na zakázku třetí stranou s ochranou proti kolísání napětí, různé polaritě zásuvek apod.

Shrnutí

Ve společnosti JLV, a.s. se podařilo úspěšně přejít na nový systém obsluhy v jídelních vozech – Sunnysoft mCATERING. Podařilo se plynule vyměnit jak zastaralý SW, tak zastaralý HW a celkově zvýšit komfort obsluhy cestujících a rozšířit poskytované služby. Nový systém dále umožňuje lépe kontrolovat a vyhodnocovat práci posádek ve vlacích. Všechny cíle projektu byly splněny.

Podrobnější informace Vám rádi poskytneme zdenek.krejci@sunnysoft.cz

 

Pokud Vás naše produkty zaujaly, vyplňte prosím následující formulář a my se Vám ozveme zpět.
Jméno (*)
E-mail (*)
Telefon
Opište kód (*)
Vzkaz
Položky označené (*) jsou povinné.

© 1997 - 2017, Sunnysoft s.r.o., Všechna práva vyhrazena