Katalog zboží a internetový obchod Prodejny a kontakty Velkoobchod



Ferrero Česká, s.r.o.

Popis společnosti

CS FerreroFirma Ferrero Česká, s.r.o. je výhradním dovozcem a distributorem kvalitních cukrovinek. Po téměř osmiletém působení na českém trhu (od roku 1994) se dnes řadí mezi jednu z nejuznávanějších obchodních společností v České republice. Společnost Ferrero Česká, s.r.o., zaměstnává více než 60 pracovníků a v současnosti se řadí mezi přední firmy, které na českém trhu obchodují s cukrovinkami. Výrobky distribuované na českém a slovenském trhu jsou dováženy z Polska, Itálie, Belgie a Německa. Mezi spotřebiteli jsou nejznámější a nejoblíbenější obchodní značky Kinder Surprise, Nutella, Tic Tac, Raffaello, Mon Cheri, Kinder Bueno, Duplo. Sortiment výrobků je ale samozřejmě mnohem širší.

CS FerreroSpolečnost Ferrero Česká, s.r.o. v souvislosti se svým dynamickým rozvojem implementovala v roce 2002 spolu s novým informačním systémem i řešení pro podporu práce svých obchodních zástupců Sunnysoft mAgent. Tato případová studie představuje záměry a realizaci tohoto projektu s aktuálním stavem k 22.8. 2003.

Výchozí stav

Společnost Ferrero Česká, s.r.o. měla 2 externí distribuční společnosti, které zásobovaly celý trh. V roce 1999 došlo ke změně a pro sběr objednávek se začalo využívat týmu obchodních zástupců, kteří pracovali metodou "tužka a papír" a nasbírané objednávky předávali do centrály faxem a telefonicky. Krátce nato jim byly zakoupeny kapesní počítače HP Jornada 680 od společnosti Sunnysoft, které začaly být využívány pro emailovou komunikaci a pro přenos tabulek prodejců, neplatičů apod. Z provozu však vyplynula potřeba komplexního řešení potřeb obchodních zástupců. Společnost Ferrero Česká se zároveň rozhodla přejít na nový podnikový informační systém. Byl vybrán systém Noris společnosti LCS International, a.s.

Cíle řešení

Cílem nasazení řešení Sunnysoft mAgent bylo maximální usnadnění a zefektivnění práce obchodních zástupců. Od nasazení se dále očekávalo:

  • zlepšení a zrychlení komunikace mezi obchodním zástupcem a centrálou
  • zvyšování portfolia výrobků u jednotlivých zákazníků
  • více informací o práci obchodního zástupce a o zákaznících
  • včasnost informací
  • úspora času a snížení chybovosti při přepisování dat
  • dokonalá integrace s novým ERP systémem
Cílem výběru nového ERP systému bylo sjednocení roztříštěných částí vnitřního informačního systému, nahrazení technologicky zastaralých řešení, realizace a rozvoj elektronické komunikace. Zejména provázanost s Microsoft Exchange a implementace EDI komunikace s vybranými retailovými řetězci.

 

Popis technického řešení

Centrála:

  • Microsoft SQL Server s databází mAgent
  • Sunnysoft mServer - zajišťuje synchronizaci dat mezi klienty a systémem LCS Noris

 

Vybavení obchodních zástupců:

  • Kapesní počítač HP iPAQ 5450 (26 ks) s operačním systémem Windows Pocket PC 2002, plná česká lokalizace
  • Sunnysoft mClient - klient aplikace Sunnysoft mAgent
  • Klient firewallu

 

Na serveru v centrále společnosti běží aplikace Sunnysoft mServer, která umožňuje komunikaci s jednotlivými obchodními zástupci a která synchronizuje data replikuje data přímo do systému LCS Noris a zpět do kapesních počítačů.

Přenos dat probíhá pomocí mobilních telefonů s GPRS dle potřeby, zpravidla však 1x denně a je obousměrný. Z centrály se přenášejí data o zákaznících, produktech, zadání marketingových průzkumů, ceníky, pohledávky, plány cest apod. Z terénu se přenášejí marketingová data, nasbírané objednávky, změny v adresách a další potřebné údaje. Pro snížení nákladů na komunikaci se přenášejí vždy jen změnová data, která jsou dále komprimována.

Cílový stav

V současné době obchodní cestující navštěvuje své klienty a je vybaven výše uvedenou sestavou. Na návštěvě u klienta provede sběr marketingových dat o vlastních výrobcích (cena, vystavitelnost, expirace atd.). Dále vytváří se zákazníkem nové objednávky.

Večer, po ukončení všech návštěv, vezme mobilní telefon a aktivuje infračervený port. Na kapesním počítači spustí modul "Komunikace", který zajistí připojení a přenos dat přímo do informačního systému LCS Noris a zároveň nahrání aktuálních dat z centrály do jeho kapesního počítače. Tento přenos dat může provést kdykoliv během dne podle potřeby společnosti.

Přínosy řešení

Výsledkem implementace řešení mAgent společnosti Sunnysoft je:

  • zvýšení efektivity celého obchodního procesu a konkurenceschopnosti
  • spokojenější zákazníci
  • snížení chybovosti v datech
  • urychlení zpracování požadavků zákazníků a zrychlení celého logistického řetězce
  • více informací o zákaznících a konkurenci z terénu
  • rychlejší informace

 

Harmonogram implementace

Harmonogram implementace
1999 nákup HP Jornada 680, využití pro emaily a Excelovské tabulky
Prosinec 2000 výběr nového ERP systému LCS Noris
2001 implementace, zkušební provoz
mobilní řešení - sběr objednávek
červen 2002 požadavek na sběr marketingových dat, vývoj
srpen 2002 mobilní řešení - sběr objednávek + sběr marketingových dat
listopad 2002 rozšíření mobilního řešení o sběr transferových objednávek
únor 2003 upgrade HW: HP iPAQ 5450 a SW: nová verze Sunnysoft mAgent

Shrnutí

Ve firmě Ferrero Česká se podařilo úspěšně implementovat mobilní řešení společnosti Sunnysoft - Sunnysoft mAgent. Tento projekt řešil jak přechod společnosti na nový ERP systém, tak zavedení řešení pro obchodní zástupce. I přes náročnost celého projektu je dnes systém LCS Noris úspěšně využíván pracovníky společnosti a obchodní zástupci využívají mobilní řešení Sunnysoft mAgent, které se stále rozvíjí. Přechod obchodních zástupců na nový styl práce byl bezproblémový a celková spolupráce mezi dodavatelem a zákazníkem byla velmi dobrá.

Klip s ukázkou z provozu

Podívejte se na klip s ukázkou nasazení mobilního řešení Sunnysoft mAgent pro distribuci cukrovinek ve společnosti Ferrero česká.

Spolupráce

Na vytvoření této případové studie laskavě spolupracovala společnost FERRERO Česká, s.r.o. Na přípravě této studie se podílel pan Hugo Merth, IT&Logistic Coordinator, FERRERO Česká, s.r.o.

Souhlas zákazníka

Tato případová studie byla zpracována na základě souhlasu zákazníka.

Kontaktní informace

V případě, že máte zájem o další informace, obracejte se na pana Zdeňka Krejčího, Key Account Manager Mobile Solutions, zdenek.krejci@sunnysoft.cz.

Pokud Vás naše produkty zaujaly, vyplňte prosím následující formulář a my se Vám ozveme zpět.
Jméno (*)
E-mail (*)
Telefon
Opište kód (*)
Vzkaz
Položky označené (*) jsou povinné.

© 1997 - 2017, Sunnysoft s.r.o., Všechna práva vyhrazena